close
تبلیغات در اینترنت
زبان عمومی

زبان عمومی

زبان عمومی

زبان عمومی

نقشه سایت

خانه
خوراک

آمار

    آمار مطالب
    کل مطالب : 174 آمار کاربران
    افراد آنلاین : 2 تعداد اعضا : 1567 آمار بازدید
    بازدید ماه : 4,771 بازدید سال : 6,766 بازدید کلی : 601,408 اطلاعات شما
    آی پی : 54.81.254.212 مرورگر : سیستم عامل : امروز : شنبه 30 تیر 1397

    تبلیغات

    بارم بندی دروس سال دهم

    بارم بندی دروس سال دهم

    برای دریافت فایل pdf بر روی لینک زیر کلیک کنید( بارم بندی درس زبان صفحه ی 32)

    ســــــــــــال دهـــــــــــــــم

    راهنمای حل سوالات مربوط به بخش تلفظ (استرس) سال سوم

    راهنمای حل سوالات مربوط به بخش تلفظ (استرس) سال سوم

    برای حل سوالات مربوط به استرس راهنمای حل سوالات را مطالعه و سوالات را حل کنید. کلید موفقیت در حل اینگونه سوالات ، حل سوالات امتحان نهایی است چون کلمات در سالهای مختلف تکرار شده اند. 

     

    دانلود راهنمای حل سوالات مربوط به استرس 

    سوالات امتحان نهایی از بحث استرس(84-93) 

     

    همایش تخصصی بررسی راهکارهای نوین آموزش زبان انگلیسی به کودکان

    همایش تخصصی بررسی راهکارهای نوین آموزش زبان انگلیسی به کودکان

     

    بیست و چهارم خردادماه1394

    تبدیل تاریخ شمسی به میلادی - میلادی به شمسی

    تبدیل تاریخ شمسی به میلادی - میلادی به شمسی

    از طریق لینک زیر تاریخ تولدتان را به تاریخ میلادی مشاهده کنید:

    اینجا را کلیــــــــــــــــک کنید

    A joke

    A joke

    Forget about the past, you can't change it.


    Forget about the future, you can't predict it.


    Forget about the present, I didn't get you one.

    تفاوت بین United Kingdom و Great Britain

    تفاوت بین United Kingdom و Great Britain

    Source: www.woodwardenglish.com

    هیچ جا خونه ی خود آدم نمیشه( اصطلاح انگلیسی)

    هیچ جا خونه ی خود آدم نمیشه( اصطلاح انگلیسی)

     

    source: Amercain English Proverbs

     

    How to start a day

    How to start a day

    ...It depends on you how to take a look at the new days of the life

    دانلود نرم افزار علایم آوایی با تلفظ ومثال

    دانلود نرم افزار علایم آوایی با تلفظ ومثال

    برای خواندن لغات جدیدی که با آنها روبرو می شویم درخواست کردن از دیگران و یا استفاده از دیکشنری های با قابلیت تلفظ لغات همیشه نمی تواند راهگشا باشد. به همین منظور بهتر است با علایم آوایی آشنا شده و خودتون هر لغتی رو که خواستید تلفظ کنید. نرم افزار فلش علایم آوایی به همراه تلفظ آنها و مثال رو میتونید از این پست دانلود کنید.

                                       **  برای دانــــلود کلــــیک کنید **

    دانلود کتاب fantastically funny stories برای زبان آموزان آموزشگاه

    دانلود کتاب fantastically funny stories  برای زبان آموزان آموزشگاه

    زبان آموزان کلاسهای مکالمه ی آموزشگاه های گاندی، گویش و بوعلی و همچنین کلاسهای مکالمه ی آنلاین لطفا کتاب زیر را جهت کلاسها دانلود نمایند.

     

    Fantastically funny stories

    پاسخ سوال دانش آموزان ( عباس وصالی کلاس 203 شهیدآذرمی)

    پاسخ سوال دانش آموزان ( عباس وصالی کلاس 203 شهیدآذرمی)

    پاسخ سوال مورد نظر شما در فیلم لغت purgatory به معنی برزخ می باشد. دانش آموزان برای دیدن این فیلم که به همراه زیرنویس فارسی هست به کانال کهن دانلود بروند یا بر روی لینک زیر کلیک کنند. 

    purgatory: برزخ

     

    لینک فیلم ارسالی توسط عباس وصالی 

    http://www.aparat.com/v/ASlGU

    قابل توجه دانش آموزان سال دوم دبیرستان شهید آزرمی

    قابل توجه دانش آموزان سال دوم دبیرستان شهید آزرمی

    برای استفاده از گرامر درس سوم سال چهارم

    لطفا جزوه ی درس سوم سال چهارم را تا نیمه ی صفحه ی دوم مطالعه فرمایید.

    بقیه ی مباحث مربوط به سوالات کنکور می باشد.

    موفق باشید

    آیا ما بیشتر سخنان ائمه را می خوانیم و عمل می کنیم یا غیر مسلمانان؟

    آیا ما بیشتر سخنان ائمه را می خوانیم و عمل می کنیم یا غیر مسلمانان؟

    "Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever."

    -
    Mahatma Gandhi

    حدیث فوق که از لسان مبارک ائمه اطهار (ع) نقل شده و ریشه آن به بیان نورانی حضرت علی (ع) و امام حسن مجتبی بر می‌گردد به شرح ذیل است:

    «‌اِعْمَلْ لِدُنْيَاكَ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لاِخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَمُوتُ غَداً» (مستدرك الوسائل ج1 ص146)

    ترجمه: برای دنيای خـودت چنان عمل كن که گویا در دنيا تا ابد زندگی می‌کنی؛ و برای آخـرت خـودت چنان عمل كن که گویا همین فردا می‌میری»

    دانلود کتاب واژگان( 504) ویژه داوطلبان کنکور زبان تخصصی و علاقه مندان زبان

    دانلود کتاب واژگان( 504) ویژه داوطلبان کنکور زبان تخصصی و علاقه مندان زبان

    دانلود کتاب 504 برای موبایل( سیستم جاوا)


    دانلود کتاب 504 برای موبایل ( سیستم اندروید)


    دانلود کتاب 504 برای ویندوز( کامپیوترهای شخصی) به همراه ترجمه فارسی 

    معرفی سایت دانلود انیمیشن های انگلیسی به همراه زیرنویس جهت تقویت مهارت شنیداری و واژگان

    معرفی سایت دانلود انیمیشن های انگلیسی به همراه زیرنویس جهت تقویت مهارت شنیداری و واژگان

    دیدن فیلمهای انگلیسی در روند فهم زبانی بسیار موثر است برای شروع این کار می توانید از انیمیشن هایی که به همراه زیرنویس ارائه می شوند استفاده کنید سایت زیر این امکان را برای شما فراهم می کند تا به رایگان بتوانید این منابع را دانلود و مورد استفاده قرار دهید

    www.minitoons.ir

    (The Effects and Blessings of Mourning over Imam Husain (a.s

    (The Effects and Blessings of Mourning over Imam Husain (a.s

     

    Without doubt, weeping over the Imam Husain (a.s.) the Chief of Martyrs (a.s.) has exemplary effects and blessings. Let us evaluate the different types of mourning so that we can identify the nature of weeping upon Husain (Imam a.s.).

    Weeping is the representation and symbol of an extreme emotional human state. It can have various reasons and motives, each with its own particularities. In traditions, some conditions are admired and are praiseworthy characteristics of the pure hearted servants of Allah, while other categories of mourning are condemned.

    Weeping is a natural expression of grief and discomfort. For example, the enthusiasm at meeting a loved one after a prolonged period at times leads to one or both parties to breakdown. Furthermore, at times crying is indicative of one’s religious beliefs. By this definition too, weeping is indicative of a natural act and is often spontaneous, so it does not become an act of prohibition nor is it considered good or bad according to religious decrees. What is good or bad are the motives and prerequisites which lead to crying.

    How to Become a Better English Speaker

    How to Become a Better English Speaker
    1. 1
      Read English constantly. Read books whether they are fiction, like Harry Potteror non-fiction, scholarly works.
       
    2. 2
      You can read books prepared for your English level. Use, for example, Penguin Readers Books. These books start from easy and go to to intermediate level.
      • Remember, it is not about how fast you read. It's on how well you understand what you read, of course in English.
    3.  
    4. 3
      Watch English television. There are good choices such as news programs such as BBC Worlds which can be viewed in many parts of the world.
      • While watching shows with words that you may not understand, use a notebook and pen to write the word as you think it's spelled, then find its correct spelling later and find out what the word means.
      • Do not rely on subtitles in your native language when watching a TV series or movie. If subtitles are displayed in your language, you will not learn the English.
      • Instead, select English subtitles, if available.
       
    5. 4
      Read out loud. In order to build both your written and spoken vocabulary, practice saying the words out loud
      به ادامه مطلب بروید.....

    سوالات مورد نیاز برای مکالمه( 253 موضوع متفاوت)

    سوالات مورد نیاز برای مکالمه( 253 موضوع متفاوت)

     

    برای دریافت سوالات مورد استفاده در مکالمات بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    Conversatioal questions

    به جای very+ adjective or adverb از چه کلماتی استفاده کنیم؟

    قابل توجه زبان آموزان کلاسهای زبان آموزشگاهی

    very کلمه ای است که زبان آموزان در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی از آن بسیار استفاده می کنند

    بهتر است به جای استفاده از آن از کلمات پیشنهادی زیر استفاده کنید

    عباراتی که از آنها زیاد استفاده می شود در زیر آورده شده است

     

    very good: terrific, fabulous, excellent 

    very small: tiny, microscopic

    very bad: awful, terrible, dreadful

    very beautiful: gorgeous

    very old: ancient

    very big: huge

    very clean: spotless

    Back or Forward To School

     

    Forward to School.png

    As teachers and students approach a new school year, the phrase “back to school” starts running rampant. But, if you stop and think about that phrase, it sounds so regressive. The word ‘back’ implies a return to the past—a repeat of the previous school year. Of course, no two school years are alike. But leaving that aside, you should never go “back” to school—whether it’s for a new school day, week, term, semester, or year. School is a place we go to learn and progress and move forward … not back.


    THE ROLE OF AGE IN SECOND LANGUAGE LEARNING

    QUESTION:

    Submitted from Iran

    What is the role of age in second or foreign language learning?

    DR RICHARDS RESPONDS:

    It is a common observation that children seem to learn new languages relatively easily, while older learners, particularly adults, are often not so successful. Nevertheless, there is also evidence that adults have the advantage in several important areas, such as those involving cognitive skills, making them more adept, for example, at learner autonomy.

    In terms of children’s apparent success, a reason that was offered in the 1970s was that there was a critical period for second language learning (before puberty), and that once learners had passed this period, changes in the brain and in cognitive processes made language learning more difficult. This was the critical-period hypothesis that led some educationists to argue for an earlier start for second and foreign language instruction, in order to capitalize on the special language-learning capacities of young learners. Unfortunately, the considerable amount of research devoted to this issue has not confirmed the theory that younger equals better language learner. It is true that there are some aspects of language learning (such as pronunciation) where younger learners appear to have an advantage; learners who start learning at an older age often retain a ‘foreign accent’ in their English, which is not the case with young learners. However, there are many factors, aside from age-related ability, that account for the apparent ease with which young children often appear to ‘pick up’ a new language relatively easily. In the case of naturalistic language learning, young learners are typically highly motivated to do so; they receive large amounts of input geared to their level of learning, as well as copious amounts of practice. They also receive rewards and benefits for their efforts, since learning the new language is the key to peer acceptance and to the satisfaction of basic needs. These factors are often not the same for adult learners studying English in classroom settings. Dornyei (2009) points out that, in any given situation, there are invariably a multitude of factors involved, and age is often only one of them and not necessarily the most important one. There are also documented examples of unsuccessful child language learning, as well as of successful adult language learning.

     

    Adults, however, may have the advantage, in some respects, because there is evidence for differences in the ways younger and older learners approach language learning. Older learners are particularly good at vocabulary learning, for example , and they can make use of different cognitive and learning skills from children, since they make use of more abstract reasoning and thinking and can often learn more analytically and reflectively. I myself did not start learning a foreign language until I was in my twenties, but, at one stage, was sufficiently fluent in French to use it as a medium of instruction in an applied-linguistics programme in Quebec. Methods used to teach young learners and older learners, consequently, employ different teaching strategies, reflecting the different age-related processes and strategies these learners can make use of, as well as their very different learning needs. The educational implications of the second language acquisition debate about the age issue in language teaching, however, are somewhat minimal, since decisions on when to commence the teaching of English in public education are often made largely on other grounds. They often simply reflect worldwide educational trends or fashions, or they may be linked to the need to prepare students for the use of English as a medium of instruction in secondary school, or to better prepare them for national or school examinations.

    The body idiom

    happy teachers day

    happy teachers day

    قسمت اول از اشتباهات رایج ناشی از تداخل زبانی

    قسمت اول از اشتباهات رایج ناشی از تداخل زبانی

     

     

    در این پست قسمت اول از مطالبی رو قرار میدم که وقتی می خواهیم انگلیسی صحبت کنیم زبان فارسی که زبان اول محسوب میشه تداخل ایجاد میکنه و همون کلماتی رو که در فارسی استفاده می کنیم به انگلیسی هم ترجمه می کنیم. به روش استفاده یا عدم استفاده از این کلمات دقت کنید تا شما هم در هنگام برخورد با چنین موقعیتی ، روش صحیح رو بکار ببرید.

     

     

    مواردی که نباید از " in" استفاده کرد.


    ØI haven’t seen Ali in this year

    üI haven’t seen Ali this year

     

    ØThere were many social problems in last year

    üThere were many social problems last year

     

    ØWe’re going to visit Kerman in this summer

    üWe’re going to visit Kerman this summer

     

    ØThey had 5 classes in a day

    üThey had 5 classes a day

     

    ØI teach English 24 hours in a week

    üI teach English 24 hours a week

     

    ØI saw that nobody cried in the funeral

    üI saw that nobody cried at the funeral

     

     

    ØI’m sorry that I can’t be there in the wedding

    üI’m sorry that I can’t be there at the wedding

    (be at an event( such as wedding, party , meeting etc.

     

     

    inspirational quotes

     

     

    I started this post to share some of my favorite inspirational quotes of all time.Which are your favorites? Have your say and post a comment below!

     

     

    - “Love what you do and do what you love, otherwise you will become unhappy and self-defeating.” - Alan Sugar

    “Don’t try to blame the rest of the world. The blame only lies with you. Recognize that immediately.” - Alan Sugar

    “If you take care of your character, your reputation will take care of itself.” - Alan Sugar

    -“Baby steps count, as long as you are going forward. You add them all up, and one day you look back and you’ll be surprised at where you might get to.” – Chris Gardner

    “We were most creative when our back was against the wall.” –Anita Roddick

    “Never leave that till tomorrow which you can do today.” – Benjamin Franklin

    -“I didn’t fail the test, I just found 100 ways to do it wrong.” – Benjamin Franklin

    “Don’t expect not to be afraid. Real courage is being scared to death and going ahead anyway.” – Brett Wilson

    “I think fantasies are for the birds. Anything I wanted to do, I did. If there’s something I want, nothing stops me.” – Calvin Klein

    “I was homeless, but I wasn’t hopeless. I knew a better day was coming.” – Chris Gardner

    “There’s no one to stop you but yourself.” – Dave Thomas

    ............ ادامه مطلب لبخند

     

    12misunderstood words in English

    اصطلاحات اشتباه در کلاسهای زبان

    اصطلاحات اشتباه در کلاسهای زبان

    در این قسمت یه سری اصطلاحات قرار میدم که نمونه های اشتباهش رو در مدارس و آموزشگاههای زبان از زبان دانش آموزان و زبان آموزان شنیدم. شکل شنیده شده و همچنین شکل صحیح اونو در زیر قرار دادم.

    ****************

    اشتباه: خسته نباشید      Don’t be tired or more power to you  

    صحیح: در چنین موقعیتی در کلاس درس بهتره از  Thank you sir  یا  I enjoyed your class, Sir  یا  good job  استفاده بشه

    ****************

    اشتباه: پدرم دراومد.  My father came out

    صحیح: I had one of those days, I had a tough time

    **************

    اشتباه:اومد حرف بزنه راه رفت  he came to talk but he walked

    صحیح: whenever he opens his mouth, he put his foot in it.

    ***********

     

    اشتباه: چای چسبید.  The tea stuck

    صحیح:  The tea gave me a real buzz

    *****************

     

    سخنی با دبیران زبان و مدرسین آموزشگاههای زبان

    سخنی با دبیران زبان و مدرسین آموزشگاههای زبان

    This part of my site is specially for the colleagues who like using English more in their classes and those who teach in language institutes. As a matter of fact, in our educational system there are few opportunities to use conversational English in the classroom. We English teachers may not have time to sit in other colleagues’ classrooms in order to get familiar with their procedures, even though it’s all good experience.

    In language institutes, students are motivated to listen & speak. For example when I want to begin a new discussion, they have studied the book in advance to know the topic and search the internet to get more information on it. In other words, it means establishing English as the main language of communication between your students and yourself; your students must know 

    فرمول لازم برای کسب موفقیت در مهارت Listening

     

    اگر از بیشتر مدرسان بپرسید که راحت ترین و مشکل ترین مهارت

    را مشخص کنند معمولا در نود درصد ، آنها مهارت خواندن را راحت ترین

    و مهارت گوش کردن را ،مشکل ترین مهارت می دانند. در مهارت خواندن،

    زبان آموز  راحت تر است چون نیازی به تلفظ صحیح لغات ندارد و

    هرطور که می خواهد لغت رو تلفظ می کند و فرصت لازم برای برگشتن به

    جملات قبلی را هم دارد ولی زمانی که به مهارت گوش کردن می رسد،

    این راحتی ها را احساس نمی کند،چون برای فهم لغات باید با تلفظ

    صحیح آنها آشنا باشد و همچنین فرصتی برای برگشت به جملات قبلی را ندارد.....

     

     

    جدول 16 زمان (معلوم) انگلیسی به همراه فرمول و مثال در یک صفحه

     

    برای دریافت جدول زمانها بر روی لینک زیر کلیک کنید.( لینک جدید بارگذاری شد تا دانلود مطلب راحت تر صورت بگیره)

        جدول زمانها( englishsafari.ir)

    حجم فایل: ۹۹ کیلوبایت

     

    چند پوستر قابل پرینت از حروف الفبا با مثال برای زبان آموزان

     

     

    پوستر شماره یک 

     

    پوستر شماره دو

     

    ورود کاربران

    نام کاربری :
    رمز عبور :

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

    عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    advertisement